Img
salg

Implementere system for salg

24. January 2019

Skybaserte CRM systemer krever ingen installasjon. Alt som trengs for å komme i gang er en bestilling til en leverandør som gir tilgang til standardløsningen. Men selv med enkle salgsrutiner vil tilpasninger være nødvendig for å skape konkurransekraft og det lille ekstra som trengs for å vinne salget. Noen vil kun ha enkle endringer i skjermbilder, mens...

Img
Img
crm-strategi-og-ledelse , implementering-og-bruk

Kunde og CRM strategi

22. January 2019

Å omsette ledelsens kundestrategi til CRM strategi kan være en utfordrende oppgave. Kundestrategien har gjerne føringer vedrørende nye produkter, kundesegmenter, dialogkanaler og organisasjonsmessige grep for gjennomføring. CRM strategien skal detaljere kravene for å omsette disse i organisasjon og systemer. Det er en utfordring om nåværende CRM strategi er basert på fjorårets...

Img
Img
social-crm-analytics

Social Engagement og CRM

13. January 2019

Sosiale medier er blitt en etablert og seriøs dialogarena også for bedrifter. For disse har det vært en tendens at sosiale medier stort sett kun har fungert som enveis dialog der man hjelpesløst har observert å ha blitt omtalt, enten negativt eller positivt. For å fange opp og respondere...

Img
Img
implementering-og-bruk

Øke motivasjonen hos brukerne

8. January 2019

“Vi får ikke effekt av CRM, bruken av CRM systemet er for dårlig” er et utsagn vi har hørt mange ganger de siste 15 årene. Gjentagende undersøkelser viser at effekten har uteblitt for mellom 50 til 70% av CRM installasjonene. Hva er årsaken til dette? Svaret er ofte en...

Img