Img
business-analytics , markedsforing

Mål kundedataene dine

11. April 2019

Digital markedsføring, rapportering og analyse. Hvorfor er det så viktig å ha innsikt i og utnytte kundedata? I bloggserien vår om digital markedsføring, rapportering og analyse på CRM-data, ser vi på dette. Tekst: Per-Christian Nilsen // Business Analytics-konsulent og Asure partner, nilsen@asure.no + 47 922 54 324 Det er...

Img
Img
salg

Pipeline Management – Fallgruve 1

11. April 2019

Fallgruve: Jeg har ikke oversikt Mange salgsledere, og selgere, erfarer at salgspipelinen ikke holder hva den lover. Kjenner du deg igjen? Tekst: Ronny Wang // daglig leder Asure, wang@asure.no, Tlf. 98299979. Selv er jeg lidenskapelig bruker av salgspipeline, enten det er som selger på egne caser, eller i rollen...

Img
Img
business-analytics , salg

Analyser kundedatene dine

11. April 2019

Rapportering og analyse av leads og opportunities. CRM-dataene i bedriften din er viktigere enn du tror. I vår bloggserie om rapportering og analyse på kundedata, legger vi trykket på hvor viktig det er å ha innsikt i dem. Det er i CRM-dataene at finner du dine neste kunder, effekten...

Img
Img
implementering-og-bruk

CRM og beste praksis

10. April 2019

I CRM sammenheng benyttes begrepet «beste praksis» primært for tre områder. Tekst:Arne Fossheim // Styreleder og Partner i Asure, fossheim@asure.no. Beste praksis for CRM oppsett, drift og forvaltning handler om å benytte en standardisert og anbefalt  fremgangsmåte i den tekniske gjennomføringen av et CRM prosjekt.  Fremgangsmåten er gjerne foreslått...

Img
Img
crm-strategi-og-ledelse , markedsforing , kundeservice

CRM system skaper kundelojalitet

4. April 2019

Kundelojalitet skapes gjennom god kundeservice, gode produkter, riktig prising og selskapets renommé i markedet. Kundene må i tillegg oppleve at det er enkelt å gjennomføre en handel, som er en av mange ting et godt CRM system kan bidra med. Andre viktige faktorer for økt kundelojalitet er motiverte medarbeidere...

Img
Img
implementering-og-bruk , markedsforing

Omnichannel kundekontakt

25. March 2019

En omnichannel kundekontakt innebærer at dialogkanalene har kunnskap om hverandres historiske aktiviteter slik at de er fullt ut synkronisert og fremstår med samme profil og budskap når kunden henvender seg. Det er en stor fordel å kunne forutse hva en kunde vil gjøre i neste steg i kundereisen. Dette krever...

Img
Img
salg

Kan SmartCRM funksjoner øke salget?

24. March 2019

Vi mener definitivt ja. Hvordan kan vi i så fall oppnå dette? Et godt oppsatt CRM verktøy skal gjøre brukerne mer effektive og frigjøre verdifull tid. SmartCRM handler om å skape nødvendig konkurransekraft for selgere og service personell ved hjelp av smarte funksjoner i CRM løsningen. Noen stikkord er:...

Img
Img
crm-strategi-og-ledelse , implementering-og-bruk

Hvordan er dine kundereiser?

15. March 2019

Kundereisen handler om å kartlegge hva kunder foretar seg i ulike kanaler i fasene før, under og etter en handel. Et eksempel på en kundereise er at Silje går en tur på Elkjøp og finner et produkt som hun liker, men synes det koster litt for mye. Når hun kommer hjem sjekker...

Img
Img
business-analytics , markedsforing

Kundeanalyse og segmentering

14. March 2019

Norske bedrifter investerer i dag store summer for å kartlegge sine kunder. Først når man kjenner kundene kan dialogen tilpasses. Spissing av budskapet til hver enkelt mottaker er viktig selv når man gjennomfører kampanjer mot større deler av kundemassen. Tidligere har “harde fakta” som produkter, abonnement eller kjøps-historikk vært...

Img
Img
markedsforing

Er du treffsikker med markedsføringen?

14. March 2019

“Any business arrangement that is not profitable to the other person will in the end prove unprofitable for you. The bargain that yields mutual satisfaction is the only one that is apt to be repeated.” (C.G. Forbes) Alle bedrifter med mange kunder og produkter har behov for å prioritere...

Img