Img
markedsforing

Er du treffsikker med markedsføringen?

14. March 2019

“Any business arrangement that is not profitable to the other person will in the end prove unprofitable for you. The bargain that yields mutual satisfaction is the only one that is apt to be repeated.” (C.G. Forbes) Alle bedrifter med mange kunder og produkter har behov for å prioritere...

Img
Img
kundeservice

Én arbeidsflate for kundesenteret

5. March 2019

Dagens kunder forventer at de skal kunne kommunisere med bedriften utover bare telefonsamtaler og e-post. Fra selskapets side er det derfor viktig å møte kundene i de kanalene de selv foretrekker. Bedriften bør med andre ord også kunne kommunisere via tekstmeldinger, sosiale medier, chat og selvbetjente nettsteder. Det forventes...

Img
Img
implementering-og-bruk

Automatisering av arbeidsprosesser

1. March 2019

Arbeidsprosesser kan effektivt automatiseres i Microsoft Dynamics 365 / CRM. Denne funksjonaliteten er et konkurransefortrinn for Microsoft. Systemet kan tilpasses bedriftens arbeidsflyt og prosesser. Det er også mulig å modellere salgsprosesser for valgt salgsmetodikk. For kundeservice kan en sikre flyten hele veien; fra innkommende kundehenvendelse til endelig løsning for kunden foreligger. I...

Img
Img
salg

Med CRM i lomma

20. February 2019

Mobilitet er et sentralt krav til dagens CRM løsninger. Vi ønsker å benytte CRM løsningen nær sagt alle steder: på toget, på flyplassen, ute hos kunder, på ferie eller hjemme i stua. Hvis CRM løsningen kun kan benyttes fra kontorpulten mister vi mye effekt og kan risikere også å...

Img
Img
kundeservice

Implementere system for kundesenter

10. February 2019

I dag forventer kundene oppfølging og tilpasset service på telefon, nett, mobile plattformer eller i sosiale media. Det er da helt nødvendig å ha et sentralt knutepunkt i form av et CRM system for deling av kundeinformasjon på tvers av både avdelinger og fagsystemer. Skybaserte CRM systemer krever ingen...

Img
Img
salg

Implementere system for salg

24. January 2019

Skybaserte CRM systemer krever ingen installasjon. Alt som trengs for å komme i gang er en bestilling til en leverandør som gir tilgang til standardløsningen. Men selv med enkle salgsrutiner vil tilpasninger være nødvendig for å skape konkurransekraft og det lille ekstra som trengs for å vinne salget. Noen vil kun ha enkle endringer i skjermbilder, mens...

Img
Img
crm-strategi-og-ledelse , implementering-og-bruk

Kunde og CRM strategi

22. January 2019

Å omsette ledelsens kundestrategi til CRM strategi kan være en utfordrende oppgave. Kundestrategien har gjerne føringer vedrørende nye produkter, kundesegmenter, dialogkanaler og organisasjonsmessige grep for gjennomføring. CRM strategien skal detaljere kravene for å omsette disse i organisasjon og systemer. Det er en utfordring om nåværende CRM strategi er basert på fjorårets...

Img
Img
social-crm-analytics

Social Engagement og CRM

13. January 2019

Sosiale medier er blitt en etablert og seriøs dialogarena også for bedrifter. For disse har det vært en tendens at sosiale medier stort sett kun har fungert som enveis dialog der man hjelpesløst har observert å ha blitt omtalt, enten negativt eller positivt. For å fange opp og respondere...

Img
Img
implementering-og-bruk

Øke motivasjonen hos brukerne

8. January 2019

“Vi får ikke effekt av CRM, bruken av CRM systemet er for dårlig” er et utsagn vi har hørt mange ganger de siste 15 årene. Gjentagende undersøkelser viser at effekten har uteblitt for mellom 50 til 70% av CRM installasjonene. Hva er årsaken til dette? Svaret er ofte en...

Img