Img
business-analytics , markedsforing

Mål kundedataene dine

11. April 2019

Digital markedsføring, rapportering og analyse. Hvorfor er det så viktig å ha innsikt i og utnytte kundedata? I bloggserien vår om digital markedsføring, rapportering og analyse på CRM-data, ser vi på dette. Tekst: Per-Christian Nilsen // Business Analytics-konsulent og Asure partner, nilsen@asure.no + 47 922 54 324 Det er...

Img
Img
crm-strategi-og-ledelse , markedsforing , kundeservice

God CRM skaper kundelojalitet

4. April 2019

Kundelojalitet skapes gjennom god kundeservice, gode produkter, riktig prising og selskapets renommé i markedet. Kundene må i tillegg oppleve at det er enkelt å gjennomføre handel. Andre viktige faktorer for økt kundelojalitet er motiverte medarbeidere med god serviceinnstilling, god orden og at det er enkelt å få tilgang til relevant informasjon....

Img
Img
implementering-og-bruk , markedsforing

Omnichannel kundekontakt

25. March 2019

En omnichannel kundekontakt innebærer at dialogkanalene har kunnskap om hverandres historiske aktiviteter slik at de er fullt ut synkronisert og fremstår med samme profil og budskap når kunden henvender seg. Det er en stor fordel å kunne forutse hva en kunde vil gjøre i neste steg i kundereisen. Dette krever...

Img
Img
business-analytics , markedsforing

Kundeanalyse og segmentering

14. March 2019

Norske bedrifter investerer i dag store summer for å kartlegge sine kunder. Først når man kjenner kundene kan dialogen tilpasses. Spissing av budskapet til hver enkelt mottaker er viktig selv når man gjennomfører kampanjer mot større deler av kundemassen. Tidligere har “harde fakta” som produkter, abonnement eller kjøps-historikk vært...

Img
Img
markedsforing

Er du treffsikker med markedsføringen?

14. March 2019

“Any business arrangement that is not profitable to the other person will in the end prove unprofitable for you. The bargain that yields mutual satisfaction is the only one that is apt to be repeated.” (C.G. Forbes) Alle bedrifter med mange kunder og produkter har behov for å prioritere...

Img