Img
crm-strategi-og-ledelse , markedsforing , kundeservice

CRM system skaper kundelojalitet

4. April 2019

Kundelojalitet skapes gjennom god kundeservice, gode produkter, riktig prising og selskapets renommé i markedet. Kundene må i tillegg oppleve at det er enkelt å gjennomføre en handel, som er en av mange ting et godt CRM system kan bidra med. Andre viktige faktorer for økt kundelojalitet er motiverte medarbeidere...

Img
Img
crm-strategi-og-ledelse , implementering-og-bruk

Hvordan er dine kundereiser?

15. March 2019

Kundereisen handler om å kartlegge hva kunder foretar seg i ulike kanaler i fasene før, under og etter en handel. Et eksempel på en kundereise er at Silje går en tur på Elkjøp og finner et produkt som hun liker, men synes det koster litt for mye. Når hun kommer hjem sjekker...

Img
Img
crm-strategi-og-ledelse , implementering-og-bruk

Kunde og CRM strategi

22. January 2019

Å omsette ledelsens kundestrategi til CRM strategi kan være en utfordrende oppgave. Kundestrategien har gjerne føringer vedrørende nye produkter, kundesegmenter, dialogkanaler og organisasjonsmessige grep for gjennomføring. CRM strategien skal detaljere kravene for å omsette disse i organisasjon og systemer. Det er en utfordring om nåværende CRM strategi er basert på fjorårets...

Img