Img
feltservice

Field Service gir digital boost for servicebedrifter

12. June 2019

Tingenes internett (IoT) og økt datakraft gir superfart til digitalisering av norske virksomheter. Field Service er løsningen som gjør din servicebedrift best i klassen; øker effektiviteten, gjør jobber enklere og hjelper deg å få mest mulig ut av ressursene. Tekst: Stig Hansen // Leder Feltservice / Field Service i...

Img
Img
salg

7 tips for å lande salgscasene fram til sommerferien

6. June 2019

Nå gjelder det å ha full fokus på closing. Her er 7 tips basert på mine erfaringer for å få landet avtalene fram til sommeren. Tekst: Ronny Wang // daglig leder Asure, wang@asure.no, Tlf. 98299979. Full fokus – unngå tidstyver. Dropp alt som har med surfing på vg.no, Facebook,...

Img
Img
salg

Pipeline Management – Fallgruve 3: Vi bommer på tallene – igjen og igjen

4. June 2019

Mange salgsledere, og selgere, erfarer at salgspipelinen ikke holder hva den lover. Kjenner du deg igjen? Selv er jeg lidenskapelig bruker av salgspipeline, enten det gjelder mine egne caser, eller i rollen som salgsleder. Hva går galt og hvordan kan vi bli flinkere til å få en mer pålitelig...

Img
Img
salg

Pipeline Management – Fallgruve 2: Salgssjefen bryr seg ikke

9. May 2019

Mange salgsledere, og selgere, erfarer at salgspipelinen ikke holder hva den lover. Kjenner du deg igjen? Selv er jeg lidenskapelig bruker av salgspipeline, enten det gjelder mine egne caser, eller i rollen som salgsleder. Hva går galt og hvordan kan vi bli flinkere til å få en mer pålitelig...

Img
Img
business-analytics , markedsforing

Mål kundedataene dine

11. April 2019

Digital markedsføring, rapportering og analyse. Hvorfor er det så viktig å ha innsikt i og utnytte kundedata? I bloggserien vår om digital markedsføring, rapportering og analyse på CRM-data, ser vi på dette. Tekst: Per-Christian Nilsen // Business Analytics-konsulent og Asure partner, nilsen@asure.no + 47 922 54 324 Det er...

Img
Img
salg

Pipeline Management – Fallgruve 1

11. April 2019

Fallgruve: Jeg har ikke oversikt Mange salgsledere, og selgere, erfarer at salgspipelinen ikke holder hva den lover. Kjenner du deg igjen? Tekst: Ronny Wang // daglig leder Asure, wang@asure.no, Tlf. 98299979. Selv er jeg lidenskapelig bruker av salgspipeline, enten det er som selger på egne caser, eller i rollen...

Img
Img
business-analytics , salg

Analyser kundedatene dine

11. April 2019

Rapportering og analyse av leads og opportunities. CRM-dataene i bedriften din er viktigere enn du tror. I vår bloggserie om rapportering og analyse på kundedata, legger vi trykket på hvor viktig det er å ha innsikt i dem. Det er i CRM-dataene at finner du dine neste kunder, effekten...

Img
Img
implementering-og-bruk

CRM og beste praksis

10. April 2019

I CRM sammenheng benyttes begrepet «beste praksis» primært for tre områder. Tekst:Arne Fossheim // Styreleder og Partner i Asure, fossheim@asure.no. Beste praksis for CRM oppsett, drift og forvaltning handler om å benytte en standardisert og anbefalt  fremgangsmåte i den tekniske gjennomføringen av et CRM prosjekt.  Fremgangsmåten er gjerne foreslått...

Img
Img
crm-strategi-og-ledelse , markedsforing , kundeservice

God CRM skaper kundelojalitet

4. April 2019

Kundelojalitet skapes gjennom god kundeservice, gode produkter, riktig prising og selskapets renommé i markedet. Kundene må i tillegg oppleve at det er enkelt å gjennomføre handel. Andre viktige faktorer for økt kundelojalitet er motiverte medarbeidere med god serviceinnstilling, god orden og at det er enkelt å få tilgang til relevant informasjon....

Img
Img
implementering-og-bruk , markedsforing

Omnichannel kundekontakt

25. March 2019

En omnichannel kundekontakt innebærer at dialogkanalene har kunnskap om hverandres historiske aktiviteter slik at de er fullt ut synkronisert og fremstår med samme profil og budskap når kunden henvender seg. Det er en stor fordel å kunne forutse hva en kunde vil gjøre i neste steg i kundereisen. Dette krever...

Img