Omnichannel kundekontakt

En omnichannel kundekontakt innebærer at dialogkanalene har kunnskap om hverandres historiske aktiviteter slik at de er fullt ut synkronisert og fremstår med samme profil og budskap når kunden henvender seg.

Det er en stor fordel å kunne forutse hva en kunde vil gjøre i neste steg i kundereisen. Dette krever imidlertid mye av de ansatte og enda mer av selskapets interne IT systemer. Det er nødvendig å innhente, samle og strukturere data fra alle systemer med relevante data, som for eksempel fra nettbutikken, ERP systemet (logistikk, produksjon, økonomi), diverse fagsystem, CRM systemet (salg, service, marked) og sosiale medier.

Gjennom bearbeiding og foredling av kundedata øker informasjonsinnholdet, slik at salgs- og markedsaktivitetene kan gjennomføres mer målrettet og ressurseffektivt. For at responsen i aktivitetene skal optimaliseres, må kommunikasjonen til kunden skreddersys basert på informasjon som er tilgjengelig om kunden.

Også kundesentre må i dag håndtere samhandling med sine kunder i langt flere kanaler enn tidligere. Kundene forventer at de skal kunne kommunisere med bedriften utover bare telefonsamtaler, e-post og chat, men også via sms, sosiale medier eller selvbetjente nettsteder. Fra selskapets side er det også viktig å møte kundene der de er, og det blir stadig viktigere å engasjere kundene via disse kanalene.

Ta kontakt med en av våre rådgivere for å høre mer om disse mulighetene.

Partner

Arne er opprinnelig teknolog, men har jobbet med salg og service i hele sin karriere, hvorav de siste 15 årene med CRM som fag. Arne er arkitekten bak SmartCRM og LeanCRM. Han har god forretningsforståelse og hans kjerneområde er å finne frem til de ansattes triggerpunkter for engasjement og omsette behovene til smarte rutiner og CRM funksjoner. Arne benytter i tillegg G-CEM metoden for å analysere bedriftens kundereise for match mot CRM. Arne har tidligere vært leder av Siebel Norge og innehar Lean Six Sigma Black Belt.

Spesialiteter: Kundereisen, Omnichannel, Marked, Salg, Service, Salgsledelse, SmartCRM, LeanCRM, Engasjement ledelse og ansatte, Lønnsomhet i CRM.

Tlf: 916 43 121
Epost: fossheim@asure.no

Prosjektledelse
90%
CRM rådgivning
100%
Salgsmetodikk og -ledelse
100%
Forretningsrådgivning
90%
Managing Partner

Ronny har jobbet med CRM-systemer, vært daglig bruker i over 20 år og implementert mer enn 200 løsninger for store og små kunder i Norge og Norden, hovedsakelig basert på SuperOffice CRM teknologi. Ronny er lidenskapelig interessert i faget CRM, og jobber som fast foreleser på Høyskolen Kristiania og gjesteforeleser på Handelshøyskolen BI innenfor CRM og moderne salg og markedsføring. Han etablerte CRM selskapet CRM Consulting AS i 2001 som ble bygget opp og solgt i 2009 til Crayon Group.

Ronny tror at for lykkes med CRM og bruk av CRM teknologi, så må medarbeidere involveres og forretningsprosesser tydeliggjøres innenfor områdene salg, markedsføring og kundeservice.

Spesialiteter:
Salg og salgsledelse, kundeservice og support, Marketing Automation, Inbound Marketing, sosial CRM, ledelse og rapportering, anvendelse av CRM-teknologi, organisatorisk forankring av CRM-løsningen. Har utviklet CRM suksessprogrammet «Hva skjer mandag morgen kl. 8?», SRM – Sports Relationsship Management og Property Relationship Management.