Én arbeidsflate for kundesenteret

  • Kundesenter-Tommel-Opp

Dagens kunder forventer at de skal kunne kommunisere med bedriften utover bare telefonsamtaler og e-post. Fra selskapets side er det derfor viktig å møte kundene i de kanalene de selv foretrekker. Bedriften bør med andre ord også kunne kommunisere via tekstmeldinger, sosiale medier, chat og selvbetjente nettsteder.

Det forventes også stadig av kunde- eller kontaktsentre at de skal kunne gjøre mer med færre ressurser. Ved å redusere tiden som går med til å behandle kundehenvendelser kan selskaper spare store beløp. Samtidig er det viktig å opprettholde kvaliteten i informasjonen som formidles til kundene for at de skal oppleve fortsatt god service og forblir lojale kunder.

Det er ikke uvanlig i kundesentre at brukerne har mange applikasjoner å forholde seg til, og at disse ikke er fullintegrert. Applikasjonene har gjerne forskjellig brukergrensesnitt og navigasjons­mekanismer. Det kan da være krevende å holde styr på hva som skal oppdateres når og hvor. I tillegg vil ulike applikasjonsgrensesnitt stille større krav til opplæring.

Microsoft Dynamics CRM og Unified Service Desk (USD) endrer dette bildet. Selv om det ikke alltid er naturlig å integrere alle data (f.eks. transaksjonsdata inn i CRM databasen), vil man med Unified Service Desk likevel oppnå én sømløs, integrert arbeidsflate for brukerne.

Unified Service Desk byr på rik kundesenterfunksjonalitet og utvider Dynamics CRM med samtaleguider (agentscripting), chat-løsning, utvidet e-post funksjonalitet og støtte for integrasjon med telefonisystem (CTI).

Ta kontakt med en av våre rådgivere for å høre mer om disse mulighetene.

Partner

Arne er opprinnelig teknolog, men har jobbet med salg og service i hele sin karriere, hvorav de siste 15 årene med CRM som fag. Arne er arkitekten bak SmartCRM og LeanCRM. Han har god forretningsforståelse og hans kjerneområde er å finne frem til de ansattes triggerpunkter for engasjement og omsette behovene til smarte rutiner og CRM funksjoner. Arne benytter i tillegg G-CEM metoden for å analysere bedriftens kundereise for match mot CRM. Arne har tidligere vært leder av Siebel Norge og innehar Lean Six Sigma Black Belt.

Spesialiteter: Kundereisen, Omnichannel, Marked, Salg, Service, Salgsledelse, SmartCRM, LeanCRM, Engasjement ledelse og ansatte, Lønnsomhet i CRM.

Tlf: 916 43 121
Epost: fossheim@asure.no

Prosjektledelse
90%
CRM rådgivning
100%
Salgsmetodikk og -ledelse
100%
Forretningsrådgivning
90%
Managing Partner

Ronny har jobbet med CRM-systemer, vært daglig bruker i over 20 år og implementert mer enn 200 løsninger for store og små kunder i Norge og Norden, hovedsakelig basert på SuperOffice CRM teknologi. Ronny er lidenskapelig interessert i faget CRM, og jobber som fast foreleser på Høyskolen Kristiania og gjesteforeleser på Handelshøyskolen BI innenfor CRM og moderne salg og markedsføring. Han etablerte CRM selskapet CRM Consulting AS i 2001 som ble bygget opp og solgt i 2009 til Crayon Group.

Ronny tror at for lykkes med CRM og bruk av CRM teknologi, så må medarbeidere involveres og forretningsprosesser tydeliggjøres innenfor områdene salg, markedsføring og kundeservice.

Spesialiteter:
Salg og salgsledelse, kundeservice og support, Marketing Automation, Inbound Marketing, sosial CRM, ledelse og rapportering, anvendelse av CRM-teknologi, organisatorisk forankring av CRM-løsningen. Har utviklet CRM suksessprogrammet «Hva skjer mandag morgen kl. 8?», SRM – Sports Relationsship Management og Property Relationship Management.