Kunde og CRM strategi

Ledelse Å omsette ledelsens kundestrategi til CRM strategi kan være en utfordrende oppgave. Kundestrategien har gjerne føringer vedrørende nye produkter, kundesegmenter, dialogkanaler og organisasjonsmessige grep for gjennomføring. CRM strategien skal detaljere kravene for å omsette disse i organisasjon og systemer. Det er en utfordring om nåværende CRM strategi er basert på fjorårets krav fra organisasjon og IT systemer. Dette fører normalt til at konkrete handlinger må fordeles i aktiviteter på kort og lang sikt, og prioritering av disse kan være problemat...

Les mer


CRM og beste praksis

Globe-process I CRM sammenheng benyttes begrepet «beste praksis» primært for tre områder: Beste praksis for CRM oppsett, drift og forvaltning handler om å benytte en standardisert og anbefalt  fremgangsmåte i den tekniske gjennomføringen av et CRM prosjekt.  Fremgangsmåten er gjerne foreslått fra leverandør (Microsoft) med innslag av forhandlerens erfaringer rundt beste praksis. Microsoft sin prosjektmetodikk Sure Step er et eksempel på beste praksis for prosjektgjennomføring. Beste praksis for salg, service og markedsføring handler om å følge og implementere ...

Les mer


God CRM skaper kundelojalitet

Lojalitet Kundelojalitet skapes gjennom god kundeservice, gode produkter, riktig prising og selskapets renommé i markedet. Kundene må i tillegg oppleve at det er enkelt å gjennomføre handel. Andre viktige faktorer for økt kundelojalitet er motiverte medarbeidere med god serviceinnstilling, god orden og at det er enkelt å få tilgang til relevant informasjon. Et av CRM systemets sterke sider er å holde orden på kundedialogen og sikre en helhetlig og spisset kundeopplevelse - med rett budskap i rett kanal til rett tid, her inkludert samspillet med nettbutikken. Sel...

Les mer


Kan SmartCRM funksjoner øke salget?

Øke-salget Vi mener definitivt ja. Hvordan kan vi i så fall oppnå dette? Et godt oppsatt CRM verktøy skal  gjøre brukerne mer effektive og frigjøre verdifull tid. SmartCRM handler om å skape nødvendig konkurransekraft for selgere og service personell ved hjelp av smarte funksjoner i CRM løsningen. Noen stikkord er: beste salgspraksis satt i system, automatiske forslag til salgsaktiviteter, valideringsprosesser, prisoppslag, produktkonfigurering og tilbudsproduksjon. Et godt salgsverktøy frigjør verdifull salgstid. Dette forsterkes ved å inkludere smart bruk av Office ...

Les mer