Kundeanalyse og segmentering

Nettbrett-Analyse

Identify - Differentiate - Interact - Customize - Win - Retain

Norske bedrifter investerer i dag store summer for å kartlegge sine kunder. Først når man kjenner kundene kan dialogen tilpasses. Spissing av budskapet til hver enkelt mottaker er viktig selv når man gjennomfører kampanjer mot større deler av kundemassen. Tidligere har "harde fakta" som produkter, abonnement eller kjøpshistorikk vært sentrale uttrekkskriterier i datagrunnlaget, men også kunders sosiale profil, nettaktivitet og demografi tillegges stadig større vekt. God kundesegmentering er …

Les mer


Er du treffsikker med markedsføringen?

Kundesegmentering
“Any business arrangement that is not profitable to the other person will in the end prove unprofitable for you. The bargain that yields mutual satisfaction is the only one that is apt to be repeated.” (C.G. Forbes)
Alle bedrifter med mange kunder og produkter har behov for å prioritere intern ressursbruk og markedsføringsmidler gjennom segmentering av kundemassen. Ved å ta hensyn til ulike kunders behov og egenskaper når en gjennomfører kampanjer, vil ikke bare responsen øke, men det vil også bidra til besparelser for administrasjon og oppfølging. For å oppnå dette ...

Les mer


Omnichannel kundekontakt

People-multichannel En omnichannel kundekontakt innebærer at dialogkanalene har kunnskap om hverandres historiske aktiviteter slik at de er fullt ut synkronisert og fremstår med samme profil og budskap når kunden henvender seg. Det er en stor fordel å kunne forutse hva en kunde vil gjøre i neste steg i kundereisen. Dette krever imidlertid mye av de ansatte og enda mer av selskapets interne IT systemer. Det er nødvendig å innhente, samle og strukturere data fra alle systemer med relevante data, som for eksempel fra nettbutikken, ERP systemet (logistikk, produksjon, økonom...

Les mer


God CRM skaper kundelojalitet

Lojalitet Kundelojalitet skapes gjennom god kundeservice, gode produkter, riktig prising og selskapets renommé i markedet. Kundene må i tillegg oppleve at det er enkelt å gjennomføre handel. Andre viktige faktorer for økt kundelojalitet er motiverte medarbeidere med god serviceinnstilling, god orden og at det er enkelt å få tilgang til relevant informasjon. Et av CRM systemets sterke sider er å holde orden på kundedialogen og sikre en helhetlig og spisset kundeopplevelse - med rett budskap i rett kanal til rett tid, her inkludert samspillet med nettbutikken. Sel...

Les mer