God CRM skaper kundelojalitet

Lojalitet Kundelojalitet skapes gjennom god kundeservice, gode produkter, riktig prising og selskapets renommé i markedet. Kundene må i tillegg oppleve at det er enkelt å gjennomføre handel. Andre viktige faktorer for økt kundelojalitet er motiverte medarbeidere med god serviceinnstilling, god orden og at det er enkelt å få tilgang til relevant informasjon. Et av CRM systemets sterke sider er å holde orden på kundedialogen og sikre en helhetlig og spisset kundeopplevelse - med rett budskap i rett kanal til rett tid, her inkludert samspillet med nettbutikken. Sel...

Les mer


Én arbeidsflate for kundesenteret

Kundesenter-Tommel-Opp Dagens kunder forventer at de skal kunne kommunisere med bedriften utover bare telefonsamtaler og e-post. Fra selskapets side er det derfor viktig å møte kundene i de kanalene de selv foretrekker. Bedriften bør med andre ord også kunne kommunisere via tekstmeldinger, sosiale medier, chat og selvbetjente nettsteder. Det forventes også stadig av kunde- eller kontaktsentre at de skal kunne gjøre mer med færre ressurser. Ved å redusere tiden som går med til å behandle kundehenvendelser kan selskaper spare store beløp. Samtidig er det viktig å opprettholde ...

Les mer


Implementere system for kundesenter

Dame-tlf-2-banner I dag forventer kundene oppfølging og tilpasset service på telefon, nett, mobile plattformer eller i sosiale media. Det er da helt nødvendig å ha et sentralt knutepunkt i form av et CRM system for deling av kundeinformasjon på tvers av både avdelinger og fagsystemer. Skybaserte CRM systemer krever ingen installasjon. Alt som trengs for å komme i gang er en bestilling til en leverandør som gir tilgang til standardløsningen. Men selv med enkle servicerutiner vil tilpasninger være nødvendig for å skape økt effektivitet og automatisering. Noen vil kun ha ...

Les mer