Øke motivasjonen hos brukerne

Happy-team “Vi får ikke effekt av CRM, bruken av CRM systemet er for dårlig” er et usagn vi har hørt mange ganger de siste 15 årene. Gjentagende undersøkelser viser at effekten har uteblitt for mellom 50 til 70% av CRM installasjonene. Hva er årsaken til dette? Svaret er ofte en kombinasjon av flere faktorer, men det handler primært om at de ansatte mangler motivasjon og at de ikke ser noen personlige fordeler av å benytte et CRM system i utførelsen av arbeidet. Uten de ansattes medvirkning ved innføring av CRM vil prosjektet garantert ikke gi de resultater en ...

Les mer


Kan SmartCRM funksjoner øke salget?

Øke-salget Vi mener definitivt ja. Hvordan kan vi i så fall oppnå dette? Et godt oppsatt CRM verktøy skal  gjøre brukerne mer effektive og frigjøre verdifull tid. SmartCRM handler om å skape nødvendig konkurransekraft for selgere og service personell ved hjelp av smarte funksjoner i CRM løsningen. Noen stikkord er: beste salgspraksis satt i system, automatiske forslag til salgsaktiviteter, valideringsprosesser, prisoppslag, produktkonfigurering og tilbudsproduksjon. Et godt salgsverktøy frigjør verdifull salgstid. Dette forsterkes ved å inkludere smart bruk av Office ...

Les mer