Kundeanalyse og segmentering

Nettbrett-Analyse

Identify - Differentiate - Interact - Customize - Win - Retain

Norske bedrifter investerer i dag store summer for å kartlegge sine kunder. Først når man kjenner kundene kan dialogen tilpasses. Spissing av budskapet til hver enkelt mottaker er viktig selv når man gjennomfører kampanjer mot større deler av kundemassen. Tidligere har "harde fakta" som produkter, abonnement eller kjøpshistorikk vært sentrale uttrekkskriterier i datagrunnlaget, men også kunders sosiale profil, nettaktivitet og demografi tillegges stadig større vekt. God kundesegmentering er …

Les mer


Omnichannel kundekontakt

People-multichannel En omnichannel kundekontakt innebærer at dialogkanalene har kunnskap om hverandres historiske aktiviteter slik at de er fullt ut synkronisert og fremstår med samme profil og budskap når kunden henvender seg. Det er en stor fordel å kunne forutse hva en kunde vil gjøre i neste steg i kundereisen. Dette krever imidlertid mye av de ansatte og enda mer av selskapets interne IT systemer. Det er nødvendig å innhente, samle og strukturere data fra alle systemer med relevante data, som for eksempel fra nettbutikken, ERP systemet (logistikk, produksjon, økonom...

Les mer