Automatisering av arbeidsprosesser

  • Tannhjul

Arbeidsprosesser kan effektivt automatiseres i Microsoft Dynamics CRM. Denne funksjonaliteten er et konkurransefortrinn for Microsoft. Systemet kan tilpasses bedriftens arbeidsflyt og prosesser.

Det er også mulig å modellere salgsprosesser for valgt salgsmetodikk. For kundeservice kan en sikre flyten hele veien; fra innkommende kundehenvendelse til endelig løsning for kunden foreligger.

I mange bedrifter går salgs- og serviceprosesser på tvers av avdelinger, og kan gå helt tilbake til leverandørleddet. Automatisering av slike prosesser krever samarbeid på tvers i organisasjonen og også samspill mellom IT systemer (eksempelvis CRM, ERP og fagsystemer).

For kartlegging, revisjon og systemtilpasning av arbeidsprosesser kreves engasjerte medarbeidere. Lean metoden benyttes aktivt til dette arbeidet.

Ta kontakt med en av våre rådgivere for å høre mer om disse mulighetene.

Partner

Arne er opprinnelig teknolog, men har jobbet med salg og service i hele sin karriere, hvorav de siste 15 årene med CRM som fag. Arne er arkitekten bak SmartCRM og LeanCRM. Han har god forretningsforståelse og hans kjerneområde er å finne frem til de ansattes triggerpunkter for engasjement og omsette behovene til smarte rutiner og CRM funksjoner. Arne benytter i tillegg G-CEM metoden for å analysere bedriftens kundereise for match mot CRM. Arne har tidligere vært leder av Siebel Norge og innehar Lean Six Sigma Black Belt.

Spesialiteter: Kundereisen, Omnichannel, Marked, Salg, Service, Salgsledelse, SmartCRM, LeanCRM, Engasjement ledelse og ansatte, Lønnsomhet i CRM.

Tlf: 916 43 121
Epost: fossheim@asure.no

Prosjektledelse
90%
CRM rådgivning
100%
Salgsmetodikk og -ledelse
100%
Forretningsrådgivning
90%
Managing Partner

Ronny har jobbet med CRM-systemer, vært daglig bruker i over 20 år og implementert mer enn 200 løsninger for store og små kunder i Norge og Norden, hovedsakelig basert på SuperOffice CRM teknologi. Ronny er lidenskapelig interessert i faget CRM, og jobber som fast foreleser på Høyskolen Kristiania og gjesteforeleser på Handelshøyskolen BI innenfor CRM og moderne salg og markedsføring. Han etablerte CRM selskapet CRM Consulting AS i 2001 som ble bygget opp og solgt i 2009 til Crayon Group.

Ronny tror at for lykkes med CRM og bruk av CRM teknologi, så må medarbeidere involveres og forretningsprosesser tydeliggjøres innenfor områdene salg, markedsføring og kundeservice.

Spesialiteter:
Salg og salgsledelse, kundeservice og support, Marketing Automation, Inbound Marketing, sosial CRM, ledelse og rapportering, anvendelse av CRM-teknologi, organisatorisk forankring av CRM-løsningen. Har utviklet CRM suksessprogrammet «Hva skjer mandag morgen kl. 8?», SRM – Sports Relationsship Management og Property Relationship Management.